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3 on 3 Rules[IWBF]

이메일
apple2050@naver.com
작성자
최영호
작성일
12-10-25 23:11
3 on 3 Rules (번역 원유민)

The Official IWBF Wheelchair Basketball Rules of the Game are valid for all game situations not specifically mentioned in the 3 on 3 Rules of the Game herein.
3대3 규칙에 쓰여 있지 않는 다른 규칙들은 IWBF 휠체어 농구 5:5의 규칙을 그대로 따른다.
Art. 1 Court
The game will be played on a basketball half court with one (1) basket.
하프코트, 농구 골대 하나로 게임이 진행 될 것이다.
The court shall have a regular basketball playing court sized zone, including a free throw line (5.80m), the arc line (6.75m)
코트는 일반 농구 코트 사이즈로, 프리스로우 라인(5.8m), 아크라인(6.75m)과 함께.
and a “no-charge semi-circle” area underneath the one basket.
그리고 골대 밑에 오펜스존도 있을 것 이다.
Art. 2 Teams
Each team shall not have more than five (5) players (three [3] players on the court and two [2] substitutes) and one [1] bench personnel.
한 팀당 5명의 선수 (3명 코트 위에, 그리고 2명 벤치에) 그리고 1명의 스태프 이상으로 가질 수 없다.
Art.3 Game Officials
The game officials shall consist of one (1) referee and two (2) time/score keepers.
Note: the organizer may appoint two (2) referees.
1명의 심판과, 두 명의 경기 요원이 있을 것이다.
게임 운영자는 두 명의 심판도 세울 수 있다.
Art. 4 Beginning of the Game
4.1. Both teams shall warm-up simultaneously prior to the game.
경기 전에 두 팀 다 동시에 워밍업을 할 것이다.
4.2. A coin flip shall determine which team gets the first possession. The team that wins the coin flip can either choose to benefit from the ball possession at the beginning of the game or at the beginning of a potential overtime.
동전 던지기로 누가 먼저 포제션을 갖는지 정할 것이다. 동전 던지기에서 이기는 팀은 1. 경기 시작때 포제션을 가질 수 있거나 2. 잠정적인 연장전에서 가져 갈수 있다.
4.3. The game must start with 3 (three) players on the court.
Note: articles 4.3 and 6.4 apply to 3 on 3 World Championships and related qualifiers only [not mandatory applicable to grassroot events].
경기는 3명의 선수로 시작해야 한다.
4.3 과 6.4는 3대3 세계선수권과 그 예선에서는 꼭 지켜져야 하지만 일반 이벤트성 경기에는 굳이 지켜지지 않아도 된다.
Art. 5 Scoring
5.1. Every shot inside the arc shall be awarded one (1) point.
아크 안에서의 슛은 모두 1점이다.

5.2. Every shot behind the arc shall be awarded two (2) points.
아크 바깥에서의 슛은 모두 2점이다.

5.3. Every successful free throw shall be awarded one (1) point.
성공적인 프리스로우는 1점이다.
Art.6 Playing time/Winner of a Game
6.1. The regular playing time shall be as follows:
One (1) period of 10 minutes playing time. The clock shall be stopped during dead ball situations and free throws. The clock shall be restarted after the exchange of the ball is completed (as soon as it is in the offensive team’s hands).
경기시간은 10분 1피리어드. 시간은 데드볼 상황과 프리스로우때 멈춰진다. 시간은 공격 팀에게 공이 가자마자 다시 시작이 된다.
6.2. However the first team which scores 21 points or more wins the game if it happens before the end of regular playing time. This rule applies to regular playing time only (not in a potential overtime).
하지만 규정 시간 안에 21점 아니면 그 이상의 점수를 내는 팀이 있다면 그 팀이 이기게 돼 있다.
오버타임에 가게 되면 유효하지 않다.
6.3. If the score is tied at the end of playing time, an extra period of time will be played. There shall be an interval of one (1) minute before the overtime starts. The first team to score two (2) points in the overtime wins the game.
시간이 끝나고 동점 상황 시에는 연장전이 진행 될 것이다. 연장전 시작 전에 1분의 인터벌이 주어진다. 먼저 2점을 넣는 팀이 이기게 된다.
6.4. A team shall lose the game by forfeit if at the scheduled starting time the team is not present on the playing court with three (3) players ready to play.
Note: if a game clock is not available the running time’s length is at the organizer’s discretion. IWBF recommends setting the score limit in line with the game’s duration [10 minutes/10 points; 15 minutes/15 points; 20 minutes/21 points].
게임 시작 시간에 3명의 선수가 코트 위에 존재하지 않는다면 그 팀은 기권패를 당한다.
만약에 게임시계가 없다면, 게임 운영자의 판단 하에 시간이 정해진다. IWBF는 점수 최대치를 게임의 시간과 함께 맞추는 것을 추천한다 (10분/10점, 15분/15점, 20분/21점.)
Art.7 Fouls/Free throws
7.1. A team is in a team foul situation when it has committed seven (7) fouls.
파울 7개부터 팀파울

7.2 A player who has committed four (4) fouls must leave the game.
한 선수가 4개의 반칙을 할 시 퇴장

7.3. Fouls during the act of shooting inside the arc shall be awarded one (1) free throw.
아크 안에서의 슈팅시에 반칙이 있다면 하나의 프리스로우가 주어진다.

7.4. Fouls during the act of shooting behind the arc shall be awarded two (2) free throws.
아크 바깥에서의 슈팅시에 반칙이 있다면 두개의 프리스로우가 주어진다.

7.5. Fouls during the act of shooting followed by a successful field goal shall be awarded one (1) additional free-throw.
반칙을 당하고 슛이 성공한다면 추가로 1개의 프리스로우가 주어진다.

7.6. Non-shooting fouls under penalty foul situation shall be awarded one (1) free throw.
팀파울 상황시에 반칙이 있다면 1개의 프리스로우가 주어진다.

Art. 8 Stalling
8.1. Stalling or failing to play actively by attempting to score shall be a violation.
경기를 끌거나 활동적이게 공격을 시도하지 않을 시 바이올레이션에 걸린다.
8.2. If the court is equipped with a shot clock, a team must attempt a shot within 12 seconds. The clock shall start as soon as the ball is in the offensive players’ hands (following the exchange with the defensive player or after a successful field goal underneath the basket).
Note: If the court is not equipped with a shot clock and a team is not sufficiently trying to attack the basket, the referee shall give them a warning by counting the last five (5) seconds.
만약에 샷클락이 존재한다면, 12초 안에 슛을 쏴야한다. 시간은 공이 공격권팀 소유에 들어가자마자 시작이 된다.
만약 샷클락이 존재 하지 않고 한 팀이 적극적으로 공격하려고 하지 않을 시에, 심판은 마지막 5초를 세면서 주의를 줘야 한다.
Art. 9 How the Ball is played
9.1. Following each successful field goal or last free-throw:
A player from a non-scoring team will resume the game by dribbling or passing the ball from inside the court directly underneath the basket (not from behind the end line) to a place on the court behind the arc. The defensive team is not allowed to play for the ball in the “no-charge semi-circle area” underneath the basket.
성공적인 필드골과 프리스로우 후에:
골을 넣지 않은 팀은 드리블을 하거나 골대 바로 밑에서 아크라인 바깥쪽까지 패스를 하며 경기를 다시 시작한다. 수비중인 팀은 오펜스존에서 공을 뺏으려 할 수 없다.
9.2. Following each unsuccessful field goal or last free-throw:
성공적이지 못한 필드 골이나 프리스로우 후에:

If the offensive team rebounds the ball, it may continue to attempt to score without returning the ball behind the arc. If the defensive team rebounds the ball, it must return the ball behind the arc (by passing or dribbling).
만약에 공격 리바운드를 잡아낸다면, 공을 아크라인 바깥으로 빼지 않고 계속 공격 할 수 있다. 만약에 수비중인 팀이 리바운드를 잡아낸다면, 공을 반드시 아크라인 바깥으로 빼야한다 (드리블 아니면 패스로)
9.3. Following a steal, a turnover etc.:
스틸, 턴오버 후에:
If it happens inside the arc, the ball must be passed/dribbled to a place behind the arc.
아크 안에서 일어난다면, 아크 바깥으로 드리블을 하거나 패스로 빼야한다.
9.4. Possession of the ball given to either team following any dead ball situation other than a successful score shall start with an exchange of the ball (between the defensive and the offensive player) behind the arc at the top of the court.
성공적인 점수 이외의 모든 데드볼 상황이 아크라인 바깥에서의 포제션 교환으로 경기가 다시 시작된다.
9.5. A player is considered to be “behind the arc” when all the wheels of his wheelchair and any anti-tip castor(s), which
continuously come into contact with the floor are outside the arc. Note: The line that forms the arc is considered to be inside
the arc.
선수의 바퀴 모두가 바깥으로 나가고 바닥과 계속 붙어 있어야 아크 바깥으로서 인정이 된다.
라인은 아크 안으로 인정된다.
9.6. In the event of a tap-off situation, the defensive team shall be awarded the ball.
점프볼 상황시 포제션은 수비에게 간다
9.7. In all cases of article 9, when the ball must be played from behind the arc the offensive team must move outside the
restricted area before the ball may be played inside the arc (by dribbling, passing or shooting).
아크 바깥에서 공이 들어가기 전에 모든 공격권 선수들은 페인트 바깥으로 나와야 한다.

9.8. The ball is considered to be played inside the arc when:
공이 아크 안으로 들어갈 때:
■ The ball leaves the hand(s) of the player behind the arc for a pass or a shot OR
공이 아크 바깥 선수의 손에서 패스던 슛으로던 떠날 때.
■ The player with the ball, who is outside the arc, has his/her wheelchair (with any wheels and/or any anti-tip
castor(s)) come into contact with the arc or the floor inside the arc OR
아크 바깥 선수가 안으로 들어올 때
■ The ball comes into contact with the arc or the floor inside the arc.
공이 아크 안 바닥과 접촉 할 때

9.9 If the ball is played inside the arc before the offensive team has moved outside the restricted area it is a violation.
모든 공격권 선수가 페인트 바깥으로 나오기 전에 공이 아크 안으로 들어간다면 바이올레이션이다.

Art. 10 Substitution
The substitution shall be permitted by any team when the ball becomes dead.
데드볼 상황시 양팀 모두 선수 교체가 가능하다.

Art. 11 Time-outs
One (1) 30-second time-out is granted to each team. A player can call the time-out in a dead ball situation.
하나의 30초 타임아웃이 주어진다. 데드볼 상황 때 부를 수 있다.
Art. 12 Player classification points system
At no time in a game shall a team have players participating whose total points value exceed the 8.5-point limit.
8.5 클래스 포인트를 넘길 수 없다.

Note 1: If female player(s) are part of the team there shall be no reduction in their classification points when on the floor.
만약에 여자 선수가 팀의 일부라도, 클래스 포인트의 차점은 없을 것이다.
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